1403 ANA -ちょっと空飛んできた-

 Hello, everyone.
In the 11 holidays, I got many events!
I want to show you off at once, OK, let's start from this news!

 皆様こんばんは、GWは大阪帰宅に海外出兵と
書きたい事が沢山あるREMCATでございます。
だがその前に3月にプチ帰宅した際のANA登場記事をば。
久しぶり(7か月ぶり)の飛行機にワクワクソワソワであります!

Pilots waving their hands
IMG_1793.jpg
デッキに手を振り返すパイロット。
展望デッキって世界的に見ると無いのが普通なんですねぇ。
日本は飛行機趣味がそれほど盛んでもないのに必ずデッキが作られる不思議。
茨城空港なんてわざわざ自衛隊が見えない様に工夫する位なら作らなければいいのに。
どのみち周囲で撮るっちゃけんね~(笑)。

In the terminal
IMG_1817.jpg
I passed through the security point, and waited.
This scene makes me feel the start of journey!

Register plate
P3211748.jpg
Made in Seattle.
I've been to Seattle one time, but I want to go again!
There must be many B787 and other rare aircrafts!

Turn right
P3211723.jpg
今回はオールドカメラも持参、東京湾海戦の「迎撃される側」から撮影してみました。
・・・あんまりパッとしないわねぇ。
もっとグワっと捻って迫力ある写真になるかと思ったのですが。

Lunch on the cloud
P3211733.jpg
HND-ITM便は実質飛行時間はせいぜい30分、そのうち自由行動時間は20分程度。
この間を如何に効率よく使うかが勝利の分かれ目です。
写真撮りながら食べられる寿司系列は零戦搭乗員からの伝統、確かに食べやすい。

Mount Fuji
IMG_1844.jpg
Clouds disturbed me, but this is the mount. Fuji.
You seldom see Mt.Fuji on itself!
It was March, so snow still covered most part of the mountain.

Head to head...ready now!
IMG_1854.jpg
Bogey 1, Tally ho! Altitude high! Head to head, cross within 10 seconds!
BVR missle...negative, too close! Minimum range! Gun fight!
Ready...NOW!

This time, I prepared camera on my foot and aimed acrossing planes^^.
It is difficult to find a dot on the air, but pretty exciting!

Ikoma mountains
P3211736.jpg
右が奈良盆地、左が大阪平野、ここまで来ると盤石の味方制空圏。
生駒といえば、雲龍型の6番艦(未成)が生駒だった様な。

Sky on Osaka, my hometown
P3211741.jpg
ITM's runway is 18/36, so plane go over Osaka city.
I feel comfortable because here is on my hometown.
Can you see the Star-like tower?
It is the famous "Tower of the Sun", built in 1972(maybe...)

ときに太陽の塔がタワー→ロボ→ビーストモードへと三段変形する超合金を
バンダイが開発中とか。何考えてんだ、いいぞもっとやれwww。

Senri(450-miles) river
P3211743.jpg
またオールドカメラに持ち替えて、今度は千里川で撮影する皆さんを逆撮影。
いやぁ、私のためにわざわざこんなに沢山お出迎えに来て頂いたんですねぇ。
恐縮ですねぇ、そんなに気を使って頂かなくとも。



というコメントを考えていたのですが、人、少ねぇ∑(゜Д゜)!

 着陸してそのまま天王寺へ、眼鏡の新調したり本を買ったり。
最近急に再開発の進む天王寺ですが、よく考えたらなんで難波の方が栄えてたんでしょ。
阿倍野ハルカスは近所の公園からも見えるランドマークです。

日本橋で買い物したり部屋の片づけしたりして、月曜に再び伊丹へ。
登場までの待ち時間に端切れ撮影です!

JAL B773ER
IMG_1877.jpg
ITM is domestic airport, but this B73ER is for international route.
JAL and ANA bring passengers from here to NRT, and foreign countries.
By the way, why ITM's offocial name is "Osaka int'l airport"?
It has no int'l route!

J-Air EMB-170
IMG_1921.jpg
ハーネダ&ナリータでは中々見られない新鶴丸塗装のリージョナルジェット。
抜群の撮影環境と小型機が伊丹の魅力であります。

Simultaneous taking off and landing
IMG_2011.jpg
2 ANA ships fly between 2 ANA tails.
ITM has 2 R/W and operates them in same time.
One is 1800m, the other is 3000m.
The shorter one is originally the R/W of IJAAF base.

J-Air Saab340
IMG_2018.jpg
主要空港だとITMでしか見られないSaab340新鶴丸ktkr!
それにしてもJALの再建で機材更新されるかと思ったら、意外と長生きですねぇ。

Dynamic small birds
IMG_2023.jpg
In the morning, plane density in ITM is very high.
If you go to Senri-gawa point, the time is just now.
After rush hour, there are only 2~3 planes an hour.

JAL B738w "Tohoku"
IMG_2045.jpg
3月いっぱいで消える予定の東北ジェットもここで捕獲・・・
って、なんだこのL字バーはあぁぁ!!
胴体後部の特別塗装がちゃんと見える角度の写真はこれ一枚、ゴフゥOTL。

J-Air CRJ-100
IMG_2052_20140425155131273.jpg
You can enjoy special paints in HND, but how about this is?
Such regional planes don't go to HND, exclusive in ITM!
If you travel Japan for spotting,
I recommend you to spare a sunny day for ITM.

ANA B772 "Star Alliance"
P3241780.jpg
今日のシップは特別塗装機!
よく見かける星間同盟軍ですが、乗ったのはこれが初めてです。
これまでに乗った特ペはUAとNHのスターラ、今は無きポケモン黄色に2回。
ポケモンとかキティを除くと、乗ればおんなじなんだけどね。

Sky on the ITM
IMG_2076.jpg


Tally, ho!!
IMG_2091_2014042515513448e.jpg
レーダーコンタクト、ボギー1、0オクローク!
BVRスタンバイ・・・ダメだ、ショートレンジモードに切り替えろ!
ネガティブ、相対速度マッハ1.8、恐ろしく速い!
ミニマムレンジを割った、あと2秒で交差するぞ!
ガンモードスタンバイ、タリホー、目視した!
来るぞ!レディ、ナゥ!

ルーク小沢さんの写真集を見て空対空撮影にトライ。
窓に顔をへばりつけて発見~交叉までようやく2秒あるかないか、
構図を決める暇は当然ないのですが、撮れると楽しいです^^!

Beautiful Japan
IMG_2125_201404251551363f6.jpg
Hokusai from the sky. I think this is what he never could draw.
The picture from the sky is very beautiful,
but I often find that the window is severely scratched.
It was done in the maintenance?
Anyway, please mask windows for me...

羽田に無事到着。
ところで飛行機に乗る度にその機材のA4写真を用意して
パイロットさんにサインをもらうのが趣味なのですが・・・
日系2社は社内方針により運航時はパイロットとの接触は誰であれ一切禁止だそうです。
海外だと割とその辺フランクなのですが・・・。

 気を取り直して羽田で少しスポッティング。
載せてないけど2時間前に伊丹でバーに邪魔された東北ジェットが着陸、
一度逃げて安心したところをおいしく頂きましたw。

B787 x 3
P3241793.jpg
All B787, but with "787" logo...shit, it's boring!
I want to take 787 without the logo!
海外スポッターさんに怒られそうな発言ですが、この日は787ロゴのない787がお目当て。
ところでドリームライナー塗装は最近もっぱら国際線だそうですね。

ANA B787 "No 787"
IMG_2144.jpg
Yes, she's I want to meet!
ANA paints big "787" logo on the planes
those which are purchased within 2013 fiscal year.
After 2013, this paint is normal.

Star Flyer A320 "heart of Kitakyushu"
IMG_2150.jpg
なかなか会えなかったスターフライヤー8号機もげと。
相変わらずの端切れラッキーを炸裂させつつ1400で店じまい、
浜松町→神保町→大宮経由で本と模型を物色。

 というわけでフラッと乗ったANAでした!
やっぱり時代は飛行機やな、今も昔もこれからも(ドヤァ)!

次回、GWの大阪帰宅ネタにしてREMCAT第2の艦船ネタであります!
「(種ガンの予告風に)悪しき特定アジアの野望、打ち砕け、イージス!」

 Next, I eager to show off a JMSDF ship in Osaka bay!
It is the invincible shield of Athen...the Aegis!
See you next soon!
スポンサーサイト

1403 B747 -青い鳥 後編-

 Hello, everyone.
I wrote this article as I said.
Let's see a powerful take off!

ANA B744D's take off
IMG_1447.jpg
WOOOOOOOOAAAHHHHH!
She's coming! coming! commmmiinnnnnng, climbing up!
Calm down Sir, please?⊃(´・ω・)⊇⊃)Д`)HIDEBU
You seldom be able to see taking off from higher place than plane.

IMG_1459.jpg
We expected where she take off, and someone said that
the point is midth of R/W because of her great power.
As he said, B4 took off with very short length!

IMG_1469.jpg
Terminal is at the centre of R/W, and R/W is 2500m.
This B4 carried 500 children and fuel for 1hour.
Those conditions realized this beautiful take off.

IMG_1486_20140415224604558.jpg
山の稜線を翳めて離陸。紅葉の季節ならもっと綺麗になったのでしょうが、残念。
ところでハセガワの旅客機シリーズのモールド・・・
大昔に凸だったのが凹になったのは時代の趨勢として納得いくんですよ。
でもですよ。旅客機に凹モールドがそんなに必要かと言うと議論の余地があると思うんです。
だって空港で旅客機のパネルラインなんか誰も気にしないじゃないですか、
っていうか見えません!当ブログの写真だってパネルラインなんて見えないわけで、
ダイキャストモデルの1/200だと胴体は完全平らでその分塗装に凝ってると思うんです。
何が言いたいか。金型に細い凸を設けるのに投資するよりも、
ライセンスの出やすいエアラインのデカールを出した方が一層儲かるのでは・・・ダメ?

IMG_4910.jpg
Before this plane, 2 poke-mon jets retired.
They are loved by children, and adults also loved.
First poke-mon was rleased in 1995, and 20 years passed,
and children in the age are adult now.

ANA DHC-8-400
IMG_1521.jpg
The smallest plane in ANA fleet took off after the biggest.
I know she is in here, but I've hesitated to come here only for her.
Brand logo "Inspiration of Japan" written behind "ANA" is also small.

Heroes
IMG_1536.jpg
B4の着陸を撮ろうと丘の稜線に陣取るファンの皆さん。
なんか『進○の巨人』っぽいヒロイックなシーンですが、
麓で射界に入った他ファンに「どけー!」はないだろ「どけー!」は。
まぁ、ちゃんと「どいて下さーい!」って言ってる人もいたけどさ。

High altitude pass
IMG_1544.jpg
She came again, but altitude was slightly higher than the last.
However, this photo is also powerful.
Her big wing and body bring me some kind of pressure.

IMG_1559.jpg
城南島とか成田に似たショット。
これならタッチ&ゴーとかウイングウォークでも良かったのですけど。
もし日航が国営じゃなかったら、新鶴丸のB4も見れたのかもしれませんね。

IMG_1565.jpg
どこから見ても、どう切り取っても絵になる旅客機。
なんでこんな良い飛行機手放すんやろ、もったいない。
スクラップにするくらいなら土地の余ってるところで
博物館にするとかホテルにするとか、色々活用できそうなもんなのに。

aggressive turn
IMG_4976.jpg
Today's pilot is not only a bus driver, but entertainer!
He must know how can he fascinate audience.
Children inside also enjoy this performance,
unless they don't like roller coaster...

Last touch down!
IMG_1595_20140415224957d96.jpg
This is the last touch down of B4 on this rural airport.
I went to as near as I could to take this impressive landing.

IMG_1622.jpg
部位切り取りの定番ショット、後ろ斜めからブラストを入れて。
グラウンドポイントから撮ると迫力が一層増しますね~!
ときにB8の1、2号機の特別塗装、あれを新塗装にしたらとても映えると思うのですが。

IMG_1636.jpg
Magnific landing!
4 GE engines made the biggest haze I've never seen!
I also could enjoy nice smell of jet fuel!
そんなアナタにオヌヌメな冬の商品がこれ、石油ストーブ!
寒い冬のゲリラ豪雪で家に閉じ込められても、
これをつけて扇風機を回して40インチTVでDVDを流せばいつでもお部屋は飛行場気分です!
飛行機撮影は甘くねぇっつっただろ⊃(´・ω・)⊇⊃)Д`)デスヨネ~

Mission accomplished!
IMG_1691.jpg
ここでREMCATは次の用事があったのでRTB、ですが師匠K氏とご一行は夜戦とか!
後日写真を拝見すると素晴らしいナイトショットでした、
う~ん、予定がなければ行きたかった!

ついでにエアラインの最新刊を見ると、
これと同じ位置ですが広角で後ろに月を入れてる写真が。
実はREMCATも月が出てるのは知っていて、着陸前にターミナルと合わせて撮ってたんですね。
こういう所で月の事を思い出して合わせ撮りできるのがウデの違いなんだなぁ、と反省・・・。


 火曜日にも行った何でも屋で1/700の祥鳳(エッチング付き)を買って(またか)
キャンプに戻り、写真をコピーしながらシャワーしてFBに一枚アップ。
近所の利を活かして電撃レポしたかったんですよぅ(>ω・)b テヘペロ!

で、小松市にある 兵器 防衛部門に異動する友人と飲み会をしてこの日は糸冬。
いいなぁ(・Д・`)ノシ、防衛装備に小松基地いいなぁ(>Д<`)ノシ!

 というわけで、お天気に恵まれファン様達とも遊べて最高に楽しい休日でした!
この日も遊んで頂いた皆様、ありがとうございました!

 次回、勤務地近所のネタが続きますが
駐屯地祭に行ってきましたので、その話題で。See you next!

1403 B747 -青い鳥 前編-

Hello, everyone.
Last month, ANA retired the last B747 in Japan.
Before the end of Japanese 40 years history with B4,
ANA held some big events in many places,
including a local airport which is nearby my workplace.

Okay, let me show attractive photos of the last B4!

Tactical briefing...
P3141709.jpg
金曜夜半に謎の作戦会議が行われるREMCAT前線基地。
ノートには手描きの地形図とメモ書きが記され、右手に謎のデルタ翼機・・・

この1/48ミラージュⅢ、アカデミー製で790円(!)で買ったのですが
その後ホビーボスの超絶良い出来のを半額で買えたのでお蔵入り・・・
と、するのももったいないので折角だからと金属塗料の試し吹きに使いました。
普通はプラ板に吹いてチップを作るのが主流ですが、
やはり三次元の模型で見るとイメージしやすいので何気に便利。
余剰が出来たときにはお薦めです。

で、何の悪だくみしてたのさ?⊃(´・ω・)⊇⊃)Д`)股が裂けても言えんわ

Field briefing...
P3151711.jpg
翌日は中々の天気。まずは4ケ月伸ばしっぱの髪を散髪しに病室もとい美容室へ。
開店前に着いたので22世紀から作戦顧問として来ているD氏を交えて復習です。
右下のカメラポーチ、エアラインのバッジをつけるとオシャレでハイセンスですが、
引っかかってどっかに飛んでいきやすいので注意。

 Before B-four hunting, I went to barbar to have my hair cut.
I don't care my hair-style too much,
but too long hair is unconfortable.

After hair-cut, I went to the local airport in the mountain.
I arrived at a spotting place 2.5 hours before,
because there is little slot to park.
However, those some place had been occupied...
why did they come 3 hours before?! I can't believe their enthusiasm!

From inverted roll
P3151717.jpg
This is my original way, upside-down photo.
Ordinary and trivial scene changes into an unstable shot.
イナバウアー的に体を反らして撮影。
普通の風景なだけに不安定で理解しづらい、「知ってるけど何かが違う」感が楽しい。
遊んでると師匠K氏から入電が。どうやら空港側から来る様です。
Facebookを見ているとこの日は払暁に大ファン様達が次々と北に向かって離陸する記事。
テンション上がりますねぇ!

I met some enthusiasts and enjoyed chatting.
10minutes before 2 O'clock...she arrived!

Arrival
IMG_1224.jpg
She came over the red guide bridge.
However, heavy haze disturbed us...
It was cool day, but became warm to some extent.

Low speed low pass
IMG_5338.jpg
She seemed to touch down, but didn't.
Flew at an altitude of 30m over the runway by 200km/H.
It was very stable, very silent, and very very impressive!
I've never seen such an excellent performance even in U.K.!

Mountain on the background
IMG_1280.jpg
Pursuant to its nature, airplanes don't like high objects,
whether they are artificial or not.
Thus, You seldom see mountains behind planes.
However, due to the shortage of land or any other political reason,
some are in the mountain.
This circumstance makes planes difficult to land,
but offers enthusiasts pretty good pictures like this(^~^)/.

Short approach
IMG_1291_20140412002147523.jpg
w(・Д・)w!Passenger aircraft seem to be slow-moving,
but they can move agile if they want.
She flew under the mountain and came to RW again.

Came again
IMG_1310.jpg
またも陽炎。陽炎型ってなんで3番艦からは潮とか風の名前に変わったし?
睦月型が途中で自然現象に変わったり朝潮型が雲に変わったりとヤヤコシイ・・・。
あ、浜風と舞風げとしました。二人ともテラカワユス。

Touch down
IMG_1326.jpg
This touch down must be the first and last touch down of ANA B4.
I've seen touch down of B4 many times,
but today's was the most memorial.

IMG_5372.jpg
ところどころにリタッチの跡。ハセガワのB4-D型買いました、積んでます(え)。
マスキングに失敗したらこの機番にしてリタッチを再現しよう(ちょw)
ハセガワさん、B4の販売停止とか考え直すよろし。
もうしばらくの間は飛行機と言えばB4ってイメージだし、
それを過ぎたらB4もDC-3みたいなクラシカルウィングになってやっぱり売れまっせ。

IMG_5394.jpg
B747-400D is the model made for Japan.
As you know, Japan has small country but has big population.
This unique condition allow airplane to make profit in the short traffic.
For example, HND-CTS is the most profitable air-route in the world.
B4 is ideal plane to move many people at one time,
but frequent touch down damage her legs.
Thus, Boing Company made Japan special model "-400D".
"D" means domestic, and she has strenthened legs.
In addition, she doesn't have wing-let,
because wing-let is effective during the long flight.

IMG_1366_201404120023006e5.jpg
イベント会場に近い国際線ターミナルに駐機。ま、国際線なんてもう無いけどねwww!
離陸までの間、ファン様達とダラダラ談笑。こういう時間が一番楽しかったりする。
この時一番ホットだった話題なんだが、マレーシア航空どこ行ったの??
タイムループ説、陰謀説など飛び交いますが、ホントどこ行ったんでしょ。

Preparation finished.
IMG_4819_2014041200230200c.jpg
School children were invited to sightseeing flight.

Here, Fukushima was sufferd from severe damage from nuclear accident.
However, I think it is unjust to put all responsibilities on one company.
First, Fukushima invited nuclear plant to get compensation money.
Second, it spent the money to wasteful building such as this airport
and paid no attention to nuclear dangerous situation.
Third, it is originally poor and made no effort to be average.

Those idiot behaviors called a big punishment.
There is no need to take a pity.

The biggest and the smallest
IMG_4846.jpg
1日5便の伊丹便のうち、夕方の便はANAのDHC-8。
これもいつか撮ろうかと思いつつ特に気にしてなかったので、ここで撮れて良かった。
ていうかジェット機のCRJ-100がプロペラのDHC-8より小さいってどうなのよ(笑)。
ちなみに駅から空港まではバスで1時間、ローカル便なので高価な上に欠航多し。
普通に羽田まで行ってHND-ITMのANAかJALに乗った方が安くて快適です。

Clear to take-off!
IMG_4883_20140412002429da2.jpg
In the great nature, the biggest airplane seems small.

Well, I prepared more than 30 pictures for this article,
but it becomes too long. So I divide into 2 session.
Next, B4 show us a powerful take off!

 割と長い話になったので前後に分けます、次回、青い鳥後編!
1週間以内に書きます!1週間以内に書きます!!
大事なことだから2回言いましたっ!
プロフィール

REMCAT

Author:REMCAT
飛行機を撮る、飛行機を造る、飛行機に乗る、飛行機を飛ばす…
飛行機が大好きで夢にまで見るREMCATのブログです!
REMは夢を見る睡眠状態、M+CATが有名艦上戦闘機に近いので。
飛行機に限らず趣味のある人 大歓迎です!

F-
最新記事
カテゴリ
最新コメント
月別アーカイブ
最新トラックバック
検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

QRコード
QR