1405桃園机場-台湾沖航空戦-

 大家 好! 一起 看看 桃園 最高的 鉄翼乱舞!
Good evening, everyone. Now let's see Taiwan biggest airport!

 皆様こんばんは、REMCATでございます。
中国語で挨拶してフト思ったのだが、中国語版のH/Nも必要じゃまいか(使命感)?
言葉という始原なるシステムの哲学的考察からすれば
意味で訳すなら“睡眠猫”、音で訳すなら“熱夢可斗(Re mu ke tou)”かな。
というわけで中国語版H/N、睡眠猫をよろしく。

 Well, after seeing Aviation museum, I took a taxi and went to Miracle cafe.
This is the most famous spot for watching airplanes!
By the way, Taiwan's Taxi is very reasonable, maybe 1/3 of Japan.

China Airlines A333
IMG_3019.jpg
That's text book photo of Taoyuan airport!
Taiwan-like building, Taiwanese national flag, and Taiwanese airline flying.

Miracle cafe
P5031943.jpg
Here is the Miracle cafe. I don't know why it is called Miracle,
someone says that falling plane slightly avoided this cafe some years ago.
If it is true, that's exactly miracle!

tea cup
P5031947.jpg
空港反対側にある“奇跡珈琲”は桃園空港のベストスポット、
240円で飲み物を頼めば何時間でも居られます(どのみち暑くて注文します笑)。
05-23滑走路の北側にあるので本来はやや逆光気味なのですが、
飛行機との位置関係や季節要因もあってそれほど不便には感じませんでした。

某飛行機フォトグラファーさんの『気軽に行ける海外スポッティングガイド(仮名)』には
空港から遠くて不向きとありましたが、タクシーに住所を言えば2000円位で行けます。
大体、公共交通と空港内だけで海外撮影しようってのは一寸甘いんでないかい?

Cathay Pacific B773ER
IMG_2898.jpg
Cathay comes by B773ER, however, Hongkong is very close to Taiwan(Only 600km)!
Maybe she flies via taoyuan, or demand of plane is very big.
By the way, I want to see special livery! why doesn't she come?!

KLM B772ER
IMG_2983.jpg
唯一の欧州便。去年の同じ頃にAMSで中華航空見たな。
欧州便の少なさは国家認定されてないこともあるのでしょうが・・・
北朝鮮と国交のある国は162カ国。台湾を国家認定している国は22カ国。
ちょ、どういうこと∑(゜Д゜)?!
片やテロ・核開発・恫喝外交・麻薬生産の独裁政権(しかも統治できてない)、
片や平和的・勤勉・文化的・文明的な民主国家。

アメリカが共産中国を認めちゃったこともさることながら、
共産中国と違って恨まれても被害軽微な小国がカウンターパートである事も一因か。

Singapore A333
IMG_3009.jpg
Nice take off.
Now the south R/W is under construction and closed,
so you can enjoy all planes those who come too Taoyuan.
However, you have to make small effort to take powerful or identical shot.

Eva Air cargo B744F
IMG_3040.jpg
日本じゃ中々見られないエバーカーゴ、見られないなら策源地攻撃じゃ!
しかし策源地攻撃をするとなぜか帰国後に成田で見られる不思議。
そういえばエチオピアのB787も来るそうで、それはそれでタノシミス。

China southern B772 "Skyteam"
IMG_3048.jpg
Goooood!
Many big planes fly from/to both shores.
Transportation between Taiwan and mainland is very frequent
and demand is high. That couldn't be expected 50 years ago.

Emirates Cargo B772F
IMG_3070.jpg
日本以外にはよく飛来しているイメージのある(偏見?)エミラテカーゴ。
気楽にふらりと行ける海外空港を多少押さえたので、
次はちょっとハードルを上げたい今日この頃。
しかしアラブは怖いので、仁川あたりを狙えないかと画策中。
2泊3日で羽田楽勝じゃないですか。ついでに戦争博物館にもう一度行きたい。

Transasia A320s
IMG_3084.jpg
New livery of Transasia is very beautiful!
Orange ribbons make fresh stream.
Red and orange have been Chinese traditional colour even before communist.
Chinese successive emperors were called the ancestors of the red dragon.

China Airlines A333 "Welcome to Taiwan"
IMG_3106_20140618230738db5.jpg
今回の策源地攻撃の目標その1、台湾観光塗装ktkr!
羽田にも時々来ているそうですね、ええ平日に(^ω^♯)ピキピキ。
それにしても台湾の特別塗装機ってカラフルなのに決してチカチカしない、
しかも絵的に上手い機体が多いですね。

Eva Air A321s "Star Alliance"
IMG_3128.jpg
I'd like to request hasegawa Hobby Co. to sell A320/321 with Sharklet.
However, I found that scalemodel of passenger aircraft is not good idea for me.
First, I don't have enough time to build.
(even not have time to edit this blog つω;)
Second, passenger planes ought to be painted grossy,
but I'm not good at beautiful painting.
At last, considering the cost of tools, paint, and other material,
Completed models sold by Hogan or herpa are not so much expensive
than plastic models! (And they are much more precise than what I build...)
For those three reason, I think it would better to correct 1/200 completed models...

China Airlines B744 "50 anniversary"
IMG_3153.jpg
いつまで50周年貼ってんだ。いいぞもっとやれwww。
2009年に那覇基地航空祭で見かけましたので既に55年目、
重整備で落とすでしょうからさすがに60周年まではいないと思いますが・・・。

China Airlines B744 "Hug"
IMG_3175.jpg
IMG_3196_20140618230928105.jpg
I've waited for you d(・ω<)!
I took her in KIX, but condition of sunlight wasn't good.
From the Miracle cafe, you can see both side easily!

China Airlines cargo B744F
IMG_3190.jpg
中々に良い離陸。奇跡珈琲は滑走路のやや東側ですので
東向き離陸の方が良い写真になりますが、基本的にどちらでもおk。
3日間観察したイメージでは東向きの方が多少多めかなと。
尚、西向き離陸でもキレイに撮れる場所はあります。

Eva Air MD-90
IMG_3221.jpg
I saw Eva's MD-90 in Komatsu 3times a week, so she might be from there.
She is the last Mcdonnel plane which you can take from Japan.
The number of plane manufactures decreased...

Eva Air A320s
IMG_3203.jpg
ちょっと風景写真風に撮ってみた。
旅客機撮影で風景をやりたい今日この頃・・・。
雨の日の夜間発着とか月狙いとか太陽・夕焼けとかwktkするじゃないですか。
あ、戦闘機ではそんな天気いらないから!快晴オンリーでよろ。

JAL B738w
IMG_3229.jpg
This day, I made a friend with Taiwanese Univ. student.
He could read English, so he must be able to read 3/4 of this blog,
because half of Japanese is Chinese character.
He told me the famous airplane magazines in Taiwan, thanks!

Clouds
IMG_3222.jpg
何層かに重なった雲がいい味出してますね。
『雲の写真集』みたいな図鑑を衝動的に買ってパラ見してますが、
本当にこんな雲ってあるんだと感動。Aviewation写真と一緒に狙おうかしら。
あ、AviewationはAviationとViewを合わせて今作った造語です。
(有名なNカメラマンのJ○tsc○peの1/1000も普及しないだろうなw)

China Airlines A333 "Skyteam"
IMG_3245.jpg
着陸・タキシングに加えてこれで離陸もげと!
尚、着陸とタキシングはKIXで撮影、よく見ろ成田空港、これがKIXの実力だ。

China Airlines A333 "Welcome to Taiwan"
IMG_3274.jpg
Exactly, I was welcomed to Taiwan with full of kindness and friendship.
I would reccomend you to go to communist China first,
and go to Taiwan China second.
You can find which should be the just successor of Chinese history easily.

FAT MD-90
IMG_3390.jpg
見た目スマートだが名前は太(フトシ)のFAT航空。
Far eastern air transport の略ですね。
中国系が最近妙に色気づいてスマートで洗練された塗装なので、
80年代風味のこういう塗装も逆に新鮮。
そういえばイカロス出版のオールドタイマー機写真集を見ていると、
幼少の頃に見た事だけ覚えている機体が沢山。いいなぁ。

China Airlines B744 "Hug"
IMG_3440.jpg
She showed nice take off, but I can't see the Earth
since it was hidden by the wing.

 1800時になったので台北へ移動、ていうかまだホテルにチェックインすらしてないよ!
我 叫 的士 的 時候、一 介 飛机迷 朋友 幇助 我。謝謝!
(店でタクシーを呼ぶとき、この日知り合った飛机迷が助けてくれました。感謝です!)
台北に着いた後、日本で有名らしい餃子店とかタピオカジュースとかをつまんでから就寝。
翌日も桃園に出撃です!



 え~、6月に異動した事はカタール夜撮で書きましたが、
その部署が実は最凶忙しい所で更新が進まない・・・(今に始まった事でもない?)。
しかし宣伝が出るのも恥ずかしいので、細目に書きたいとは思ってます。
とりあえず土日で台湾編完結させます。完結させます!(大事なこt以下ry)

 というわけで次回、台湾出兵最終話、『台湾沖の凱歌』に続くのだっ!
スポンサーサイト

1406HND-Fate, stay night-

 Good evening, everyone.
Let me cut Taiwan expedition report and speak of short topic.
On last Friday night, I went to HND at night. Why?
It is because brand-new Qatar B8 came!

Actually, I moved to Kawasaki-city, since my work place changed to Tokyo.
This new base is close to HND, so I wanted to take this advantage.
Okay, let's dance through the night!

 皆様こんばんは、REMCATでございます。
台湾出兵レポが絶賛遅延中だがそんなの関係ねぇ!
もはや長期レポには定番のカットイン、しかも夜戦です。夜戦なの?腕が鳴るわね!

 これには事情がありまして、実は6月に東京本社に異動、川崎市に引っ越しました。
東インド会社に勤めてたイギリス人がロンドンに帰ったらこんな気分だったんだろな。
大東亜戦争よりも長い激戦でした。

で、地図を見ると多摩川を少し下れば川崎浮島やん∑(゜Д゜)!
この距離なら気軽に羽田にいけるし、終業後に羽田で夜戦なんてのもできるかな?
と思っていたところにカタールのB8が新規就航との情報が。
そこで就航3日目の金曜にさっそく行ってきましたYO~!
それでは夜戦の始まり始まり・・・。

Qatar B787
IMG_5213.jpg
This Qatar B8 entered service to HND from 6/19, brand-new one!
You can see ANA, JAL, United, Mexico, India, and this Qatar B8.
I think Tokyo is the best spot for seeing B787!

Qatar B787
IMG_5312s.jpg
会社を1930撤収2030帰宅、通勤に片道1時間もかかんのかよ!
毎日面白い位の満員電車で読書してます。今は『何をなすべきか』。
2100にタイフーンで羽田へ。40分で到着しましたが、昼間ならもっとかかったでしょう。
湿気をふんだんに含んだ南の潮風のデッキでしばし利家とまつ。

Singapore B773ER
IMG_5395.jpg
Except for Qatar, I got some planes. This is Singapore B773ER.
I got many photos including special liveries in Changi, so I relaxed.
However, night mission is very difficult...
First and foremost, I can't find where planes are!

Air Asia X A333 "NOW EVERYONE CAN FLY TO MALAYSIA"
IMG_5427_20140622232300782.jpg
週末にハーネダに行くですYO~!
と師匠K氏にメールするとAWACS情報頂けました、ありがとうございましたっ!
尚、師匠K氏は就航初日の水曜に夜戦で撮ったそうです。パネェw( Д )w

HAWAIIAN A333
IMG_5478.jpg
200 years ago, U.S. invaded and dominated Hawaii, this is apparent fact.
However, the hero have taken a stand against invasions by other countries.
I think this strange attitude is a specific characteristic of U.S.
Other countries doesn't declare such justifications,
but simply claim their own merit. Ref; Russia, China, etc...

Cathay pacific B744 x2
IMG_5507.jpg
鏡合わせで駐機していたキャセイ航空。
最近空港のデッキはワイヤが主流ですが、夜戦に限れば鳥籠式も悪くなかったですね。
鳥籠の時は気づきませんでしたが、フェンスにカメラを当てればそうそうブレない。
この日は2年ぶりの夜戦とあって設定をド忘れしたりと悪戦苦闘でした。

ANA B787
IMG_5551.jpg
ANA has over 16 B787, biggest fleet. And it plans to collect 50.
B8 photo is a good souvenir for foreign enthusiasts,
so I have some prints when I go abroad.

ANA B787
IMG_5638.jpg
夜戦はどのみちスローシャッター、B8は狙わなくてもガンガンアンコリヒットです。
特に上下が同時に光るところを狙いますが、なぜかアンコリに限ってブレる。
ときに北にターミナルを増設した羽田ですがエミレーツ・ガルーダ・タイなどは
全てその裏側に駐機、南風の夜戦では到着から出発まで本気で一目も見えません。
撮れるところに来るのは大半がANAとJAL、本気で夜戦殺しです。どうしてこうなった。

JAL B787
IMG_5677.jpg
Head shot! Her face seems strange...don't you think so?
Anti collision light of B787 blights longer than others,
so I can easily take such glowing picture by slowing shutter speed.
Why don't you try night attack? It is exciting!

JAL B787
IMG_5671.jpg
Tシャツ一枚でプラッと撮影に来たのですが、6月でも深夜は意外と寒い・・・。
動きのなくなった空港でカタールの離陸を待ちますが、眠い、そして寒い。
早いとこ出発してくれ。UFOでも出れば楽しかろうに。

JAL B787
IMG_5705.jpg
JAL B8 works through the stars on the ground.
It was 00:30, and I was very sleepy, tired.
It is of course since I went to there after working!
In addition, Midnight on June is chilly but I wear only one undershirt!
So I prayed that Qatar depart as soon as she can!

Qatar B787
IMG_5863.jpg
Depart at last! I can sleep well now^^.
ようやく出発、時刻は0100。帰宅してシャワーしてダラっとしたら0300、眠い!
なんで僕はこんなバカなことをしてるんだ!
暖かい布団でぐっすり眠る、こんな楽しい事があるか!(自分でやっといてw)

 ぶちゃけ思いつきで行ってみたカタール夜戦、ターゲットを撃墜できて満足でした!
深夜に出歩く背徳感と相まって楽しい夜戦ですが眠いのも事実、
日本の昼便に入らなければ、次は多分ヒースローか香港かなw?!
では次回、台湾編に戻ります。

 Night mission is very exciting, but exhausting.
Next time, I want to try shooting moon shot or light-liner shot!
Both must be very difficult but interesting.
Okay, let's go back to Taiwan! See you next!

 ところで・・・EOS70Dほしいなぁ・・・ボソッ

1405桃園空港-台湾的航空博物館-

大家 好! 今天 我 介紹 在桃園机場的 非常好 博物館!

Hello, everyone. Today's article is about a museum which has historical Taiwanese Airforce!
However, it was not so much big...so, I also show you planes those which I got in airports.

JAL B763
IMG_2708.jpg
Today's plane is JAL B6 (old colour)...what a featureless it is!
But once I'm on the plane, all special liveries seems to be normal,
so it is not a big problem.

Cargolux Italy B744F
IMG_2714.jpg
Last time in KIX, she delayed 7 hours but punctual today.
Cargolux Italy is a subsidialy company of Cargolux,
and you can she parent company in Komatsu.

 B6で3時間、機内放送でグラップラー刃牙があって驚愕ワロスwww。
ついでにPCの変換候補にも刃牙があって二重にワロスだYO!
刃牙シリーズは部活入学時代からの愛読書(但し立ち読みに限る)、
自分こう見えて体育会系なんで。

 あと、日系航空会社はJALもANAもパイロットとのフライト中の対面は
CA含めて一切禁止になった様です。
そのため海外旅行自分的恒例のサインくださいミッションも失敗かと思いきや、
チーフパーサーならおkとのこと。
そこで日系に限り、チーフパーサーさんに貰う事にしました。
お客と直に接することが多いからか、シールを貼ってくれたりとテラウレシス。
うん、そうねっ、JALも悪くないわよねっ!かっ、勘違いしないでよねっ!(何をだ

Taoyuan Aviation Museum
IMG_2717.jpg
到了台湾桃園机場~♪!
I requested taxi driver to go to the hotel via Aviation museum.
一起 看看 栄光的 台湾鉄翼!

ときに最近このブログが3か国語で書かれている気がするのですが、
実は4ヶ国語です。日本語、英語、中国語、大阪弁や!(ドヤァ-!

F-86F ROCAF "軍刀"
IMG_2721.jpg
やだ何このニックネームかっこいい・・・(*・ω・*)
中国語名って日本人の漢字文化圏的琴線に触れる表現ですね。
尚、セイバーは護衛者・サーベル・救世主の3単語あるので注意が必要、
スクリーンセイバーは守る人、F-86はサーベル、
出落ちのセイバーガンダムは救世主です。ぶちゃけ一番弱かった。

IMG_2724.jpg
F-86 is not a special, I can see her in many JASDF AB.
However, Taiwanese roundel is very cool!

ROCAF is the first user of AA missle in the real combat.
In 1958, ROCAF had huge aerial combat with PLAAF on the Taiwan channnel.
During this battle, ROCAF fighters had new weapon, AIM-9.
This new equipment was a kind of revolution in the air battle,
and ROCAF overwhelmed communists planes.

DC-3 ROCAF "信天翁"
IMG_2726.jpg
蒋介石専用DC-3。DC-3自体貴重ですが、塗装も古き良きエアライナーって感じですね。
『国産航空機の系譜』を読んでると、戦前日本は飛行機メーカーは沢山あったけど
旅客機は皆無ですね、リアル皆無。
主な原因としては、軍備優先と民間貯蓄の低さ(つまり需要のなさ)、
加えて本土では鉄道が既に相当発達していたことが挙げられると思います。

With Asian flower
IMG_2733.jpg
All exhibited planes are surrounded by hedge.
I tried to mix them and made a tropical scene.

F-100A ROCAF "超級軍刀"
IMG_2742.jpg
やだナニ、超級ですってカッコイイ・・・(*・ω・*)
「超級」でスーパーでしょうから、F-18Eは超級黄雀蜂?
Super supreme-ruler movie-shoot で超級覇王電影弾かwww?
機体表面の銀色の質感の違いに注目。曇り空ではそんなにギラギラしません。

IMG_2798.jpg
It appears to be pretty similer to Thunderbirds...
Anyway, JASDF didn't operate F-100, so it is very rare for me!
In the foreign country, I can enjoy many rare planes!

F-104A ROCAF "星戦士"
IMG_2754.jpg
いやーんナニこれ、星戦士ですってカッコイイ・・・(*´ω`*)
ウチの「栄光」が言えた筋でもないけど、なんつーシンプル塗装・・・。
こういうシンプル塗装はデカールさえあればすぐ再現できますが、
そのデカールがないという現実。ハセガワさん、A型も出してぇな。
ええやんええやん。尾翼の部品差し替えるだけやん。

IMG_2803.jpg
Asian flowers again. ROCAF has to intercept bombers as soon as radar find bogey,
because Taiwan channel is very narrow, only 131km in width.
On the other hand, it also means that combat area is very limited.
Considering its geopolitical stand, Taiwanese fighters are required to have speed
but don't need big radars or large fuel tank.
From this viewpoint, ROCAF choise was right.
As its appearance, F-104 is very good at ascending and speed.

F-5A ROCAF "老虎"
IMG_2790.jpg
中国語は意味のある単語はその意味通りに訳すので、タイガーは虎です。
ところで最近、WW2の軍艦が出る某アニメをYoutubeの台湾字幕付きで見たのですが。
字幕では「タカオ」は「高雄」、「コンゴウ」は「金剛」と字幕が出てたのですが、
それだと高雄をタカオとは読めないはず(ヤヤコシイ)だから、
台湾のアニヲタは日本語読みを知ってるのかねぇ。
ちなみに高雄はGao xiong、金剛はJin gangとなります。摩耶は日中ほぼ同じと思われ。
原作最新刊が月末発売wktk!

Who are you?
IMG_2787.jpg
Nose of F-5 is flat, and this shape also contributes to make ascending power.
F-5 is one of the best seller because of its availability.
Actually, in 1950s, there were few countries
which could buy high-spec but expensive fighters such as F-102, F-105.
Add to that, developing countries those who belongs to western side
didn't expect to be invaded by Soviet, but by its weak satellites.
As a result, F-5 was enough for their demand.
The best spec might not be best seller, it's good example of marketing.

RF-101A ROCAF "巫毒"
IMG_2738.jpg
中国語の発音で Wu du ですので、Voodooに対して見事な当て字。
音と意味が両方あっていると気持ちがいいですね。
あれ?音自体には元々意味がないから意味が合ってるべきなのか?
でもなぁ、F-14“Xiong mao” とかF-15“Ying” とか言われても。
そうか、音の羅列パターンが意味を持って固有名詞になる(つまり音由来)から、
意味だけ同じで違う音を出されても混乱するんだ。この現象って中国人はどう処理してんでしょ。

IMG_2828.jpg
This picture clearly shows that F-4 is a sister of F-101, Mcdonnel family.
I think that F-15 is also similar to F-4.
Large wing for mobility, long tail with sub-wing for moment, and big nose for radar.

T-28A ROCAF "啄木鳥"
IMG_2748.jpg
練習機。なんとなくスカイレイダーっぽさを感じさせなくもない。
今日買ってきたスケールアビエーションにちょうど作例が。
それにしてもなんでアーマーモデリングは月刊誌なのにスケビは隔月刊なのよ?!

T-CH‐1 ROCAF "中興"
IMG_2781_201406010919186a3.jpg
Modeled on T-28, Taiwan-made trainer. It appears to be a barrel...
I'm not big at trainer, and it is AM 1:00, sleepy...zzz

T-33 ROCAF "梯鳥"
IMG_2769.jpg
My friend told me that this T-bird has gun and normal fuel tank.
I haven't recognized it until his point out.
I have to observe in detail more and more...

S-2A ROCAF "追跡者"
IMG_2774.jpg
海上自衛隊でも使っていたそうですが、P-3Cしか知りまへん。
中々に独特な塗装ですが、台湾周辺海域はこういう色合いの海なんでしょうか。

HU-16 ROCAF "信天翁"
IMG_2816.jpg
Big albatros with big roundel.
You can find how big it is by compareing a person nearby the plane.

 さて館内もさらっと見てギフトショップで台湾空軍グッズ買って撮影ポイント行くか。
と思ったら、なんと!閉館ですって?!
実はこの博物館、桃園空港の拡張に伴い移転が決まっており、もう閉館となりました。
メインコンテンツである飛行機は全部 野ざらし 野外展示なので無料で見れるのですが、
近日中にそれも移動されるでしょうからこれから行く方はタイミングに気をつけて。
館内の蒋ちゃんの像をガラス越しに撮ってタクシーで奇跡カフェに移動、
ここから先はまた次の回で、以下は帰国時の撮影。相変わらずの端切れラッキー炸裂です。

China Airline B744 "Skyteam"
IMG_4157_201406010920073e6.jpg
前日も外撮りしましたが、搭乗機の隣に鎮座してました。
近くで見ると空組の銀色って高級感溢れますね。ところで空組のB4ってCAだけじゃまいか?
ところで台湾旅行の4日間は全部大雨という予報でしたが、
撮影自体は数時間の雨で済みました。人間の欲望の意志を天気に教育してやらねば。

JAL B738
IMG_4166.jpg
Today's ship was B3.
Nowadays, many B3 and A320 fly overseas...
it is unimaginable that such small planes can fly more than 3 hours on the ocean!
By the way, water sprush on the background made by Cathay seems very attractive,
doesn't it?

Shandong Airlines B738 "Shandong 2009"
P5062159.jpg
KIXに到着すると、なんと先程の空組が。隣の復興航空も含めて、
どうやら同じ所から同じ時間帯に来たみたいですね・・・って、
ちょっと!真ん中の山東航空!なんでこのどうしようもない時に特別塗装で来るし?!
あわてて使い捨てカメラで撮影、しかし荒い。
通信機器のない電子機器の機内使用早期解禁キボン。

 実は博物館の静態展示自体はそこまで好きじゃないのですが、
外国だと珍しい飛行機がたくさん撮れてやっぱイイですねぇ!
さてタクシーでカフェに着いて、いよいよ桃園空港での撮影開始!
次回、「台湾沖航空戦」お楽しみに!

 Taiwanese historical planes were very attractive!
If I have a chance of 7days trip, I also want to go gangshan museum.

Okay, let's advance. I'll show you Taoyuan spotting next time. See you next!

Today is・・・

 自己申告する事でもないのですが、今日は私REMCATの誕生日。
方々からお祝いのメッセージを送って下さった皆様、ありがとうございます。

 年齢が一つ増えるというのは、時間軸で言うと(N歳-1秒)からN歳になっただけで、
その間には1秒の経過しかない。

だが無限に過ぎた1秒1秒の間に為された進歩への意志と行動が重なって、
人類の文明と歴史を創ってきた。
即ち、人間が人間として生きるとは、今の1秒に意志を持ち、行動する事だ。

 ゆえに今年もまた、次の1年間、その最適の健闘をする事を、
この場にて御家と先生にお誓い申し上げます。

303SQ Airshow in Komatsu 2013
IMG_5630.jpg

306SQ Airshow in Komatsu 2013
IMG_5461.jpg
プロフィール

REMCAT

Author:REMCAT
飛行機を撮る、飛行機を造る、飛行機に乗る、飛行機を飛ばす…
飛行機が大好きで夢にまで見るREMCATのブログです!
REMは夢を見る睡眠状態、M+CATが有名艦上戦闘機に近いので。
飛行機に限らず趣味のある人 大歓迎です!

F-
最新記事
カテゴリ
最新コメント
月別アーカイブ
最新トラックバック
検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

QRコード
QR