1707HND-Wuthering Heights-

 皆様こんばんは、羽田ナイトクラブのREMCATです。7月初旬のある日、夜に嵐が来ると聞いて、
かねてより企画していた(前回思いついたとも言う)雨の夜撮を決行してきましたYO~(・∀・)b!
??「夜戦・・・。どこかのバカが好きでしたわね!」

Hello, everybody. Before the cruel accounting settlement season,
I consume all my energy for my own hobby.
One night, I've been to HND where was suffered from a small typhoon.
It is favorable weather for impressionism photographer and sneaking Ninja!
Okay, let's roll!!

Rainy night
AS4I9418.jpg
I checked weather report and decided to go, and it became heavy rain as forecasted.
Observation deck at the 6th floor was just a famous novel, Wuthering Heights!
Many aviation lights and international terminal were very beautiful!

JAL B738 Water jet take off
AS4I8477.jpg
雨の日は濡れた路面と雨滴に灯火が反射するので、普通の夜より一気に明るくなります。
この日は溜まった塗装待ち部品を朝から一気にエアブラシワーク。
夜にヘタレ台風が来ると聞いて雨雲レーダーをチラチラ見ていましたが、
ちょうど日暮れから降る様じゃまいか!即断即決で雨中夜戦装備を用意、羽田に出撃です。

ANA B787 Water jet take off
AS4I8595.jpg
Rain is sometimes very annoying and irritating factor at the airshow,
but today it reflects lights of aircraft, multiplies brightness!
In addition, it makes water jet around the legs of airplane.
So night bad weather is very interesting and funny!

JAL B738 Splushing take off
AS4I8924.jpg
完全に日が暮れるのを待って撮影開始、小型機だとやっぱり少々物足りない。
B6以上の大きさだと絵になるのですが、10年前に比べると羽田も機材が小型化しちゃったわねぇ。
この日もハミダシ上等の1DXⅡ+500ミリで撮影しましたが、
フルサイズになると旅客機でも意外とハミ出さないわね。
逆に戦闘機撮影時に長さが足りなくなるので800が必要だわ(いやそのりくつはおかしい)。

ANA B773 Splushing take off
AS4I8992.jpg
Powerful and impressive!
Speed and power of large jet plane is visualized by water and light.
Nowadays I'm tired for normal spotting and take a first step to abnormal night world...
Anyway, cloud, fog, night, rain, a good spotter can utilize all of those bad conditions.

ANA B763 Red vapor
AS4I9242.jpg
C滑走路だと背景が暗いので露出のフォローが効かず、しかも浮き上がりが見えない。
ついでに軒先がないので濡れる。雨の日を狙ったのに屋根が欲しいなんてや~ねぇ。
この日は羽田1タミの南側に陣取りましたが、横殴りの雨で売店の辺りまで濡れてました。

ANA B787 Red fog
AS4I8627.jpg
Can you see the red vapor on the wing?
That's what I try to take this night, and it is not bad.
However, it is too small for my satisfacton! I have to try again and again!

ANA A320 Red wing
AS4I9058.jpg
主翼上面のベイパーに上部アンコリが反射して赤い翼、実は今回の理想に一番近かったです。
この構図で狙うには南風・Aラン離陸・夜の雨 の条件が重ならないといけないので結構シビアです。
気象的には梅雨場が良いが、撮影可能時間が短くなる(実質2時間)のもハードルが高いですね。
冬場なら17時から4時間は撮れるのですが、すると南風にならない(爆)。
特にB787だと、JALは国内線にB8を入れてないしANAはターミナル反対側なので一層大変です。

JAL B738 Heavy rain
AS4I8542.jpg
Wow, I haven't expected such a heavy rain.
You think a little, aircraft can stay under such severe condition
and no need to take special care for the next day flight.
It is amazing high technology...!

JAL B773 splush water
AS4I9403.jpg
タキシングするB73。後から見て、足元の水飛沫がこんなに撥ねるのかとビックリ。
猛烈な雨の中、もう離陸は無いと踏んで2100時に撤収。
う~む、いまひとつ目標の写真にはなりませんでしたが、
デッキに同業者は一人もいなかったので勝ちとしましょう。(笑)。
平日の大雨の夜に羽田に来るアホなんて滅多におらんわwww。

Okay well done, but there's a lot of space to improve.
I have to try more and more to get an ideal chance.
See you next time!

 帰路は最寄駅からカメラリュックだけレインカバーで厳重にコートして
自分はズブ濡れでチャリダッシュ。達成感と爽快感がハンパなかったですが、
タイフーン(車の名前ね)で行けば洗車もできたんじゃゲフンゲフン!

さて次回、またも護衛艦ネタです。最近ナイトと護衛艦しかやってねぇな(笑)。
ちょっとは戦車もほしくなりますね(伏線)。次回、聖地巡礼、お楽しみに!
プロフィール

REMCAT

Author:REMCAT
飛行機を撮る、飛行機を造る、飛行機に乗る、飛行機を飛ばす…
飛行機が大好きで夢にまで見るREMCATのブログです!
REMは夢を見る睡眠状態、M+CATが有名艦上戦闘機に近いので。
飛行機に限らず趣味のある人 大歓迎です!

F-
最新記事
カテゴリ
最新コメント
月別アーカイブ
最新トラックバック
検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

QRコード
QR