FC2ブログ

1411入間航空祭-入間に参った、人間にも参った-

 Hello, everyone.
November is the last month of Autumn, and best season in Japan.
Weather is comfortable, harvests from sea and forest are delicious,
in addition, many airshows are held.

I'm going to go to 3 airshows in November,
nearly weekly airshow, hahaha!!
November 3rd is a national holiday, "the day of culture",
and Iruma AB opens its door to public every year.
Iruma is very close from Tokyo, so many many people gathers.
The number of audience is more than the population of Iruma-city!

 皆様こんにちは、REMCATです。
入間航空祭は30万人の集まる一大イベント、
自衛隊としては国民へのアピールのためにも
ここで百里と三沢の60周年記念塗装機を出すに違いない!
そう固く信じて今年も入間に参ることにしました。
さてその結果は?

F-2 3SQ "60th Anniversary"
IMG_1154.jpg
Yeahhhhh!!! F-2 60th anniversary livery from Misawa AB!
I saw a photo of this plane landing on Iruma, and decided to go.
Cherry blossam flower on the vertical tail is very sophisticated.

 臨時改札開ける前に着いて並んでたのに
臨時改札開いてから並んだ方が早く中に入れるってどうなのよ。
待ってる間に『スカイクロラ』読み終わったわw。
なにはともあれF-2の60周年塗装を撮影できて大満足、
先に入っておられた百里のM様のところに伺います。

YS-11
IMG_9188_20141109104557d75.jpg
入間の機体がフライト開始、ワーイヽ( ゜∀゜)ノ、S-11!
・・・じゃなかった、ワーイヽ( ゜∀゜)ノ、YS-11!
幼少の頃に見たり乗ったりしてるかもしれませんが、
その様な記憶は一切ございません。
ときに海自のYS-11の後継機がC-130になったそうで、解せぬ。
作る作ると言っていたP-1の旅客型になると思ったのですが。

T-4 "Silver Impulse"
IMG_9235.jpg
TAC departure of T-4!
They showed this performance last year, so I expected they do this year too!
Whatever planes do, this taking off seems very powerful and beautiful!
I took TAC-D of F-15 in Komatsu under cloud, and T-4 under blue sky.
F-15 under blue sky is my next challenge.

IMG_9348.jpg
ナイフエッジぎゅいーん。
入間はRW17&35なので、午前中はかなり斜光の順光です。
F値を設定していると、朝の光は明るく見えて意外と暗い事に気づいた。

Close to pilots
IMG_9325_20141109104600a43.jpg
The front concetrates on driving, but the rear seems very relaxing.
But he is relaxing under 5G, very strong!
I'm exhausted even under 2G on Cessna.

CH-47J
IMG_9474_2014110910464984f.jpg
60周年の吊るし上げ。
元祖チヌークDJが異動になって今回は二代目がDJしてましたが、
確かにどことなくぎこちなかった感じがw。
CH-47は大型ローターで回転速度が遅いので1/125でこれ位。
ISO値固定でSS下げたらFが上がって真っ白になるので、
ISOを一旦100まで下げるというテクをここで思い付いた。

 ときにこの時、気鋭の若手航空評論家S氏のところにご挨拶に。
13年のRIATでお供させてもらった時に教えて頂いた
「極端なハナシ、部屋の中で飛行機の撮影は出来ない。
                       だからとにかくいろんな所に行け。」
のフレーズはREMCAT戦闘機撮影教則第一条として深く記憶しております。
これからもがんばって下さい! (`・ω・´)ゞ

C-1's high rate climb
IMG_9415_201411091046480f5.jpg
Fat but rapid...! Transporter often flies very quickly.
Passenger aircrafts also fly agilely,
do you know that B707 can move barrel roll?

Occupy the half of the sky
IMG_1195_20141109104646c04.jpg
秋空を圧するC-1の5機編隊。
C-1は全長全幅とも約30mですので、
B737-200が5機編隊で飛んでいると言えば凄さが分かるでしょうか。
って、自分で書いたけどそれって凄いな・・・。

Dedication pass
IMG_9535.jpg
Just like a tackle of American football!
I love fighters and don't big at transporters,
but this powerful charge excited me.

Combat break
IMG_1208_201411091046472a5.jpg
5機編隊と1機のソロに分かれての機動飛行でした!
図体の太さと機敏な動きのコントラストが見事でしたね。
三重フラップの高揚力装置がついているを見るに、
きっとバレルロールとかもできるに違いない。

The time of Blue Impulse, and the time of high density began.
BI is very famous recently by TV drama
and many people gathers airshow to see BI.
It is good for MoD because understanding of national people is
definitely the strongest weapon of national military.
However, it is not good for photographer...

BIが始まる前に売店に行こうとすると、なんと人間の壁でエプロンから出られない。
本当に停止状態、どうしてそうなった?
しょうがないのでそのまま待機、いや~、入間に参ると人間にも参るです。

Dirty roll take off
IMG_9598.jpg
Acrobat team flies most beautifully under the blue sky!
When F-2 was under development,
MoD planned to purchase 8 F-2 for Blue Impluse.
After economic reccession in 1990s, the plan was cancelled,
because F-2 is very expensive.
However, industrial product tend to be cheaper and cheaper
in mass production.
Why did MoD made more 8 F-2 and decrease the price?!

Fan break
IMG_9621_20141109105012fcd.jpg
IMG_9628.jpg
寄ってみた。画面からはみ出る部分が必ず出るので、
それも含めてどうやったら破綻なくフレーミングできるかを検討中。
ズームレンズだと確かに全体がフレームに納まるけど・・・。
ハミ出ない様にするにはどこに立つか、出た時にどう切り取るかを真剣に考え、
出そうな瞬間にギリギリピッタリをフレームインさせる技量が求められるから
単焦点レンズは面白いし修行になる。

べっ、別に100-400の新型が欲しい負け惜しみじゃないんだからっ!
かっ、勘違いしないでよねっ(><)ノシ!
手元に300kの実弾があったら超音速でヨドバシ直行なんてしないんだからっ!
お正月前に出たらKIXとITMで試射して2月に百里で実戦投入したいなんて
ぜーんぜん思ってないんだからねっ(><)ノシ!

4 point roll
IMG_9681.jpg
Movement and silence come one by one, 4 point roll.
If you wanna see back-shot, stand leftside of show centre.
If bottom view, go rightside of show centre.
By the way, if it plays 360 point roll, that's simply a roll, Hahaha!

Change over roop
IMG_9713.jpg
4機編隊のロールの頂上では翼端からもベイパーが出ること多し。
今年は現時点で既に間違いなくブルーインパルスの当たり年、
青空に描かれる白いスモークって美しいですねぇ。
誰だよ、毎回同じで退屈だから戦闘機バンバン飛ばす方がいいって言ったヤツ?!
>>オレオレ、母ちゃんオレだよ!

Double roll back
IMG_9766.jpg
You can see this performance only when 3rd flight category program.
3rd categoly is shown when it is cloudy ordinary, so I was lucky today!

6 T-4s fly in by delta formation,
and outer 2 planes roll outside and follow other 4.
Next, forward outer 2 T-4 roll and follow.
It is too difficult to explain the complicated maneuver,
so please watch YOUTUBE.

"Sakura" cherry blossam
IMG_1249.jpg
This performance is also 3rd category only.
6 T-4 make a huge cherry blossam in the sky.
Blue Impulse is good at smoke painting such as "Star", "Heart", and this "Sakura".

Cork screw
IMG_9834.jpg
お、スモークの軌跡が良い感じに奥行きを作った。
ブルーインパルスが終ったところで百里のM様にご挨拶してお別れ、
旅客機撮影の師匠K氏御一同にご挨拶に向かいます。
F-2のバイバイフライトを待ちつつ地上展示機を撮影・・・。

After show
IMG_9921_2014110910510546f.jpg
All flight demo finished and I plawled to take static displays.
Late afternoon sunlight made long shadows of people.
Maybe, the centre is me.

F-2 takes off!
IMG_1266.jpg
テイクオファフターバーナイスピードローパッサイレートクライミングウォーク
ヒイイイイイハーーー m9(゜∀゜)ノシ!!
 もちつけ⊃(′・ω・)⊇⊃)Д`)あい
今年は北向き離陸だったので、お帰りの際のハイスピードローパスから
翼を振っての急上昇までバッチリ見れました(^^)v!
結果論ですが、欲を言えばあと100メートル北に立てばもっと良く撮れた。

綺麗な秋晴れに見どころのあるマターリなフライト(何じゃそれ?)、
60周年塗装機も撮れて大満足の入間基地航空祭でした!
何より大勢のヒコーキ友達と遊べたのが一番楽しかったですね。
この日お会いしましたヒコーキファンの皆様、
ありがとうございましたっm(_ _)m!

 さて11月の後半は岐阜の裏側と築城に行く予定です。
現時点では影も形もありませんが次回、
「1411岐阜航空祭-ギフトセットでお願いします-」に続くのだっ!
スポンサーサイト

コメントの投稿

非公開コメント

プロフィール

REMCAT

Author:REMCAT
飛行機を撮る、飛行機を造る、飛行機に乗る、飛行機を飛ばす…
飛行機が大好きで夢にまで見るREMCATのブログです!
REMは夢を見る睡眠状態、M+CATが有名艦上戦闘機に近いので。
飛行機に限らず趣味のある人 大歓迎です!

F-
最新記事
カテゴリ
最新コメント
月別アーカイブ
最新トラックバック
検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

QRコード
QR