FC2ブログ

1501ITM-2015年撮り始め-

 Hello, everyone.
My first aviation shooting in 2015 is ITM, my homebase.
ITM is very accessible to the centre of Osaka city,
there is a plenty of airplane, and it has some ideal point for spotting.
For those three reasons above, it is called the best airport of Japan for enthusiasts.
When I was a small child, daddy sometimes me to here.
Okay, let's see the best airport for aviation lovers!

 皆様こんにちは、香取と天城ほしさに冬イベのE4・E5を丙でクリアした
アドミラル=REMCAT=ヘタリアーノです(いきなり特定ジャンルで自爆ネタ)。
ある程度烈風が揃うと弾薬の方がボトルネックになるよね。

 さて分かる人にしか分からない話はさておき、
15年最初の撮影は伊丹に行きましたYO~。
迫力・風景画を撮りたかったのでスカイパークと千里川をチョイス、
よって朝一で行く必要は無いので11時頃出発のフレックスです。

ITM Sky Park
IMG_6407.jpg
というわけで久しぶりに来ました伊丹スカイパーク。
天王寺からバスで30分、関空以上にお手軽で近いんだけど
ANAとJALしか来ないレパートリーの少なさが難。
今回はB787の千里川ショットが目当てです。

JAC DHC-8-400
IMG_6402_20150221000811ab8.jpg
This is the only colour of JAS, Japan Air System.
From 50's to 90's, under the polotical restriction,
JAL covered international routes, ANA had domestic main routes,
and JAS held operation from/to local domestic lines.
In 2001, JAS was mergered by JAL and vanished.

B772 and snow mountain
IMG_6427.jpg
この年末は関東関西各地で大雪と報道されていましたが、
REMCATのいるところには全くそんな様子なし。
雪なんかドコに降っとんねんwww(伏線)

Take off over town
IMG_6443_20150221000815bab.jpg
ITM R/W is 18/36.
However, you seldom see R/W 18 operation (Inever see),
because long mountain stands north of the airport.
When big typhoon comes, R/W 18 open.

 さてB8が1300の便で降りてくるので、徒歩で千里川へ。
直線で移動できず三角形の二辺を移動するルートですが、
大体20分で移動できるので然程ムチャな距離ではありません。

彩雲
IMG_6468.jpg
この日は太陽周りに彩雲がでてました。彩雲のプラモ作ったことないや。
いま48で烈風を作っていますが、水平尾翼を角丸どちらにしようか迷い中。
他に日本の主力機は大体ストックしてますドヤッ
我ながら潔い位の脱線ですね(笑)

AMX DHC-8-100
IMG_6494.jpg
From Kyushu island.
This DHC is the only 1 plane which the airline has.
One error stops its one day operaton, very severe...
Anyway, small dolphin is cute.

断裂飛行機雲
IMG_6513.jpg
逆飛行機雲ハケーン!
原理はよく分かりませんが、見るとなんだか得した気分。
何気に空の写真も沢山撮っている気がする。
え?そりゃフレームアウトしただけだろって笑?

Flying Children
IMG_6532.jpg
Special livery comes!
There are only 4 airlines, ANA, JAL, IBEX and AMX.
If you were a foreign enthusiast and wanted to see
Japanese domestic special liveries, ITM is reccomendable.
You can see specials in HND too, but planes stay on the ground.

B772 Cleared to take off
IMG_6553.jpg
千里川は飛行機が頭上すぐ近くを通ることで有名ですが、
空港側は滑走路に入る飛行機をスポッティングできます。
誘導灯が少し邪魔なので、二段くらいの脚立推奨。

JAL EMB-170 “Tohoku”
IMG_6763.jpg
A cheer message to Northeast area of Japan,
which is suffered from the big earthquake.
Most of Northeast area is poor,
so the progress of rehibilitation is slow...

ANA B787
IMG_6818.jpg
B8キター(・∀・)!ですが少し離れすぎました。
これやったらタダの着陸真横写真やないけ。
目印として空港看板と黄色い縦棒があり(現地に行けば分かります)、
看板がさっきの夢ジェット、黄色い縦棒より離れるとこの写真になります。

ANA DHC-8-400
IMG_6830_20150221000952f39.jpg
From this point, small DHC seems very big and powerful.
Anyway, livery is pretty boring, ANA, JAL, ANA, JAL....
ITM is good at powerful and scenely shot,
KIX is good at airline variation. Which do you prefer?

JAL B772
IMG_6849_201502210009532b6.jpg
寄ってみた。
これ書いてる今は成田で1回、百里で2回100‐400Ⅱをテストして、
レンズの切れ味が申し分ないことを確認。こいつ、撮れるぞ?!
F値が暗いのでこれまでのF4と同じ感覚でいると露出が足りなくなるのが難点。
次のGWは伊丹でこれをやろう、是非やろう。

ANA B787
IMG_6999.jpg
Okay, today's 3rd and last B8!!
I've practiced some B8 and B7, come on!
Reflection of the city under the fuselage is cool.
If it were night, the picture would be much better.

ANA B787
IMG_7007.jpg
ドヤアァァ(・∀・)ノ!
雲の位置、空の水色のグラデーション、
飛行機の羽の位置関係とも好条件に収まりました。
この直後に左主翼が切れてNG、実はそれが一番難しかった。
機体中央にセンターを合わせていたいのですが、
広角レンズだと手前に来る左主翼が長くなってフレームアウトします。

IMG_7017.jpg
More than 20 years ago, ITM was a true international airport
and there were many airlines.
I wanna bet that here was million times much more better place than now!

B8を3機撮って最後にベストショットを決めて満足、
スカイパークに戻って撮影を続けます。千里川にバスないからな。

Under the spotlight
IMG_7083.jpg
空港東側に雲が出てEMBがスポットライトになりました。
アーク塗装の方がクリーム色な分、夕陽に赤く染まりやすいですね。
ん?暗い雲?(死亡フラグ)

Sudden snow storm
IMG_7168.jpg
Wowaaaaa!!
Suddenly strong snow storm suffered me!
Snow came not vertically but horizontally!
I had no preparation for rain, so covered my camera by my jakect!
Very cold, but I got a pretty good picture.
No sacrifice no return, hahaha.

Heavy snow take off
IMG_7230.jpg
ここはいつから新千歳になったんだよwww(伏線回収)
さっきのEMBのスポットライトから20分も経たずにCo.nozamAです。
北側のパティオみたいなところにいましたが
対水平面に20度の傾斜で雪が降ってきてあまり意味がない。
空港側に向かっての風だったので、カメラをかばいつつ撮影。

Sepia sky
IMG_7313_20150221001019085.jpg
After 20 minutes snow wind, the sky changed its colour.
I've never seen such beautiful red air,
maybe small snow powders reflect sunset light.
ANA B7 from HND touched down.

Between day and night...
IMG_7369.jpg
The sun was under the horizon, but sky still has light.
A famous aviation photographer called this time "blue time".
The texture of surface seems wet, wonderful.

Full burst take off
IMG_7474_20150221001100654.jpg
どうも伊丹のB8の離陸を快晴順光で撮ったことが無い様な。
そもそも伊丹に来ないしね。
最近スポッティングは海外遠征でやってるから、
風景写真のために伊丹にもっと行きたいな。

Beautiful B8
IMG_7486.jpg
The beautiful lady took off to HND.
It was 1700, very cold!
I was very hungry, so went back to the terminal and went home.
ITM has only few airlines, but you can enjoy many variation.
If you have a chance to go Osaka, spare a day for spotting in ITM!

To the night flight
IMG_7499.jpg
赤い雲をバックにひゅわっと離陸。
どうも半年前に小松で見た様な風景だ(デジャヴ。
あの時は昼は炎天下で撮影、夜は浴衣で夏イベやってた笑。

 というわけで、久方ぶりの伊丹は風景画が豊作でした!
100-400Ⅱも慣れてきたし、晴れの日にまた行くぜ!

さて次回、冬イベ攻略をしていたら急に護衛艦が見たくなったので
横須賀ボートクルーズに行きましたYO~!
次回、1502横須賀軍港-The Invincible fleet-
おったのしみに~(^^)ノ
スポンサーサイト

コメントの投稿

非公開コメント

プロフィール

REMCAT

Author:REMCAT
飛行機を撮る、飛行機を造る、飛行機に乗る、飛行機を飛ばす…
飛行機が大好きで夢にまで見るREMCATのブログです!
REMは夢を見る睡眠状態、M+CATが有名艦上戦闘機に近いので。
飛行機に限らず趣味のある人 大歓迎です!

F-
最新記事
カテゴリ
最新コメント
月別アーカイブ
最新トラックバック
検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

QRコード
QR